Praksa koju poznajemo kao SEO počela je sredinom 1990-ih. Čitajte dalje o značajnim prekretnicama u evoluciji pretraživača i optimizacije.
Doduše, možda nikada nećemo saznati da li je ova priča više revizionistička istorija ili 100% činjenica, svi znaci definitivno ukazuju na termin SEO koji potiče oko 1997.
Ukoliko kliknete na DMOZ napravićete osvrt u prošlost i kako je izgledalo pretraživanje interneta pre Googla
Danas? Svi žele da vladaju stranicama rezultata pretraživača (SERP)
Optimizacije pretraživača u odnosu na marketing na pretraživačima
- Postavljanje na pretraživačima.
- Pozicioniranje pretraživača.
- Rangiranje pretraživača.
- Registracija pretraživača.
- Podnošenje pretraživača.
- Promocija veb stranice.
Marketing na pretraživačima.
“SEO je mrtav”
Hronologija istorije pretraživača
Pretraživači su promenili način na koji pronalazimo informacije, sprovodimo istraživanje, kupujemo proizvode i usluge, zabavljamo se i povezujemo sa drugima.
Zora optimizacije, poznata i kao era “Divlji zapad”
Moram da budem iskren i da naglasim da sam se ovde negde i ja uključio u priču optimizacije i kao svaki mladi preduzimljivi marketar pronašao šeme i modele “BLACK HAT SEO” , tada je to radilo i dobijali smo neverovatne rezultate, međutim kako je Google evolouriao, tako su i oni koji su želeli da zadrže primat na prvoj stranici SERP-a.
U to vreme, kraj 90ti i početak 2000ih, imali ste izbor pretraživača – i direktorijuma koje pokreću ljudi i popisa baziranih na popisivačima – uključujući AltaVista, Ask Jeeves, Excite, Infoseek, Lycos, and Yahoo.
- Uverite se da je sadržaj dobar i relevantan.
- Imate dovoljno teksta u objavi.
- Vaše HTML oznake su bile tačne(!? relativno tačne).
- Imali ste interne i eksterne linkove.
Želite da nadmašite stranicu koja koristi ključnu reč 100 puta? Onda koristite ključnu reč 200 puta!
Danas ovakvu praksu zovemo spamom!!
GOOGLE Revolucija
Google AdSense: Unovčavanje užasnog SEO sadržaja
2003. godine, nakon što je preuzeo Blogger.com, Google je pokrenuo AdSense, koji prikazuje kontekstualno ciljane Google oglase na sajtovima objavljivača.
Lokalni SEO i personalizacija
- Džegera, koji je pomogao da se smanji nivo neželjenih razmena linkova koji su letel unaokolo, što je najavilo pad značaja sidrenog teksta kao faktora zbog njegove dvosmislenosti
- Big Daddi (koji je skovao Džef Menson iz RealGeeks-a), koji je poboljšao arhitekturu Gugla da bi omogućio bolje razumevanje vrednosti i odnosa veza između sajtova.
Posete Google.com širom sveta od decembra 2021. do maja 2022.
(u milijardama)
YouTube, Google analitika i alatke za webmastere
- Google Analitiku: Ovaj besplatni alat zasnovan na webu bio je toliko popularan pri lansiranju da su webmasteri iskusili upozorenja o prekidu rada i održavanju.
- Google alatke za webmastere: Sada poznate kao Search Console, Google alatke za webmastere omogućavaju webmasterima da vide greške pri popisivanju, da vide za koje pretrage se vaš sajt prikazuje i zahtevaju ponovno uključivanje
Univerzalna pretraga
Čišćenje “septičke jame”
Godine 2008. tadašnji izvršni direktor Google Erik Šmit rekao je da internet postaje septička jama i da su brendovi rešenje. „Brendovi su način na koji rešavate septičku jamu“, rekao je on.
Uzdizanje družtvenih mreža
Broj korisnika društvenih mreža u odabranim zemljama Centralne i Istočne Evrope 2021.
(u milionima)
Mašinsko učenje i inteligentna pretraga
Zaključak
A tek smo počeli!