8  strategija digitalnog marketinga za 2023

Strategija digitalnog marketinga

8  strategija digitalnog marketinga za 2023

Strategija digitalnog marketinga je u teoriji kao i svaka druga, opšti plan akcija čija je svrha ostvarivanje određenih, jasno definisanih, ciljeva. Međutim, ako postoji jedna izjava koja je tačna za marketing, onda je to: „promena je jedina konstanta“.

Kako prilagoditi  strategije digitalnog marketinga da bi ostali u korak sa čestim promenama na tržištu i i kako se pripremiti za budućnost?  Da li ste opremljeni neophodnim alatima, veštinama i znanjem da biste uspeli u on-line okruženju koje se stalno razvija? 

Prema istraživanjima rasta, 94% malih preduzeća je tražilo pomoć od marketinške agencije nakon zatvaranja 2020. I ovogodišnji izveštaj otkriva da je 95% marketinških profesionalaca ispunilo svoje ciljeve u pogledu prihoda. S obzirom da profesionalci iz agencija predviđaju još više promena za narednu godinu, sada je savršeno vreme da krenete na pravi put.

Strategija digitalnog marketinga #1: Nadmašite svoju konkurenciju sa obaveznim automatizovanim marketinškim alatima

Marketing postaje složeniji – i kompanije moraju da se prilagodo, u ovom tekstu probaću da vam približim ključne uvide  koji su vam potrebni da svojoj marketinškoj strategiji date potreban podsticaj.

Strategija digitalnog marketinga će se u budućnosti sve više oslanjati na automatizovane alate

Ako želite da svoju kompaniju izdvojite od konkurencije, želećete da pronađete načine da učinite svoj radni tok efikasnijim – u ovom slučaju automatizacija je neophodna.
Veštačka inteligencija (AI) će sledeće godine biti glavni igrač na kog će se se strategija digitalnog marketinga za male kompanije oslanjati,  a mnoge vrhunske agencije već počinju da prihvataju tehnologiju.

Strategija digitalnog marketinga

Šta je to AI i kako tačno može da nam koristi?

Veštačka inteligencija je u osnovi krovni termin koji opisuje skup jedinstvenih, ali povezanih tehnologija koje mogu da simuliraju ljudske sposobnosti.

Na primer: AI za razgovore je suštinski marketinški alat koji koristi veštačku inteligenciju za automatsku analizu poziva i pruža uvid u reči i ideje koje koriste vaši klijenti. Kompanije  zatim mogu da iskoriste ove informacije da bi prilagodile svoje ključne reči i marketinške strategije.

Andrev R. Mimault, osnivač Mantic Media Group, podelio je sledeće o tome kako su automatizovani alati uticali na njegovo poslovanje:

„Koristeći transkripciju poziva, u mogućnosti smo da slušamo pozive, pronađemo specifične ključne reči koje ljudi koriste, pa čak i rečnik za koji možda nismo ni pomislili da izgradimo – a zatim ih dodamo u naše programe za pretragu.“

Melem za sve

Strategija digitalnog marketinga #2: Evolucija SEO-a: Kako da prilagodite svoju strategiju digitalnog marketinga

Vreme kada je SEO bio samo optimizacija za pretraživače, kako bi ste rangirali vaš sajt što bolje na SERP-u je završeno! Google više nema apsolutni monopol na rezultate pretrage.

Iako je optimizacija za pretraživače (SEO) i dalje veliki faktor u strategiji digitalnog marketinga, njena priroda se svakako promenila.

Danas se digitalni marketing grana, kako bi uključio razne alternativne pretraživače u svoju SEO strategiju, uključujući i Bing. Da ne spominjem, takođe postaje sve češće optimizovati sadržaji posebno za platforme društvenih mreža.

Ove promene predstavljaju niz novih mogućnosti za mala i srednja preduzeća.
Kako SEO nastavlja da se razvija, trebalo bi da pokušate da primenite sledeće da biste kreirali uspešnu strategiju:

  • Testiranje novih termina za pretragu.
  • Optimizacija za različite pretraživače.
  • Kreiranje različitih vrsta sadržaja za različite kanale.
  • Procena vaših rezultata da biste videli koje prakse najbolje rade.
Portfolio

Strategija digitalnog marketinga #3:  Upravljanje idejama za novi nivo poslovanja.

Svaki brend želi da bude lider u razvoju novih ideja. Kada ste vi taj na koga drugi u vašoj industriji ugledaju, znate da radite nešto kako treba!

Većina preduzeća ceni autoritet brenda kada razmišljaju o saradnji sa marketinškom agencijom. Kvalitetan sadržaj za razvoj ideja  pomaže vašoj organizaciji da stekne kredibilitet.

„Agencije se obično oslanjaju na odnose i preporuke za rast“, ​​rekao je Kristaps Brencans, izvršni direktor kompanije On the Map Marketing.

„Imati brend i biti autoritet od poverenja može pomoći. Može uspostaviti vašu reputaciju kao vrhunskog provajdera usluga u određenoj niši – čak i ako ljudi nisu čuli za vas.”

Prema nedavnom izveštaju CallRail-a, ovo su ključni koraci koje vaša agencija treba da sledi:

  • Odredite svoju oblast stručnosti.
  • Primenite alat za analizu poziva, kao što je Conversation Intelligence, da biste odredili koje ključne reči i na koji način ih koriste vaši potencijalni klijenti.
  • Uspostavite svoju poziciju stručnjaka u svojoj oblasti tako što ćete podeliti svoje jedinstvene analize tržišta i kreirati sadržaje za promociju na mreži.
  • Koristite alat, kao što je CallRail-ov Lead Centar, da centralizujete svoju dolaznu komunikaciju sa klijentima i razumete kako klijenti reaguju na vaš sadržaj na putu korisnika.

Strategija digitalnog marketinga #4: Zašto su vam potrebni detaljni podaci za PPC usluge u 2023.

Ako ne pratite svoj saobraćaj i angažovanje na različitim platformama, propuštate veliku priliku za rast.

Za većinu kompanija, praćenje konverzija potencijalnih klijenata je od suštinskog značaja za optimizaciju njihove plaćene potrošnje na oglase. Na kraju krajeva, želite da budete sigurni da trošite mudro i da ubirete maksimalnu korist od svog budžeta, zar ne?

Želite moderan, tehnički savršen sajt,  usaglašen sa zakonom, javite se, mi imamo rešenje!

Strategija digitalnog marketinga #5: Pripremite svoju kompaniju za prelazak na Google analitiku 4

Sledećeg leta, Universal Analitics (UA) prestaje da postoji. To znači da će se komanije u potpunosti oslanjati na Google analitiku 4 (GA4).

Naravno, postojaće neka kriva učenja pre nego što marketinški stručnjaci u agencijama budu mogli u potpunosti da iskoriste prednosti promene i razumeju kako će Google obrađivati i prezentovati podatke.

Preporuke kako da se pripremite za predstojeće promene:

  • Pokrenite i UA i GA4 u isto vreme, da biste omogućili protok podataka u oba sistema, dok se vi aklimatizujete.
  • Odmah podesite piksel za praćenje za Google analitiku 4 tako da ćete do gašenja UA imati nekoliko meseci istorijskih podataka.
  • Preuzmite Vodič za Google analitiku 4 da biste saznali više.

Strategija digitalnog marketinga #6: Najbolji načini za stvaranje lojalnosti kupaca

Prema Brajanu Karasu, izvršnom direktoru i suosnivaču Playbook Media

„Povećanje doživotne vrednosti kupaca od uobičajenog porasta prihoda u četvrtom kvartalu zavisiće od pružanja odličnog korisničkog iskustva za podsticanje lojalnosti.“

Karas preporučuje da primenite sledeće, da biste sezonske, jednokratne klijente  pretvorili u lojalne, ponovljene kupce:

  • Pokloni
  • Popusti za lojalnost.
  • Popusti za preporuke
  • Prenaglašena komunikacija do ispunjenja ciljeva

Strategija digitalnog marketinga vas usmerava na činjenicu da  potrošači posebno cene promocije tokom perioda ekonomske neizvesnosti – a sa recesijom koja preti, sada je najbolje vreme da pokažete svojim klijentima koliko ih cenite.

Takođe je važno pratiti svoje ponovljene klijente, tako da možete postaviti nove ciljeve u skladu sa rastom.

Strategija digitalnog marketinga #7:kolačići trećih strana su stvar prošlosti

S obzirom da je praćenje treće strane postavljeno da se postepeno ukida krajem 2024. godine, vreme je da preduzeća nauče kako da se oglašavaju bez kolačića.

„Digitalni timovi moraju sada da počnu da razmišljaju o prikupljanju podataka prve strane“, rekao je Care Gerland iz Savage Brands, „jer će podaci ekstrapolirani iz učinka oglasa i istraživanja tržišta postati još vredniji. Timovi će takođe tražiti kako da uđu u partnerstvo sa velikim izdavačima, koji nose riznicu podataka zasnovanih na “potrošnji sadržaja”. Kontekstualno ciljanje oglasa će takođe postati relevantnije.”

COOKIES

Strategija digitalnog marketinga #8: Osim akvizicije klijenata, koristite  podatke da  zadržite klijente

Kako da kao agencija znate šta funkcioniše za vaše klijente, a šta ne?

Kako snižavate troškove akvizicije kupaca i pronalazite načine za bolji učinak za svoje klijente? Strategija digitalnog marketinga se u mnogome oslanja na analizu podataka. 

Bez podataka, nemoguće je dokazati povraćaj ulaganja i proceniti koliko su efikasni vaši marketinški napori.

„Klijenti žele da povećaju svoje poslovanje. Želite da ih smatrate odgovornim i morate da se smatrate odgovornim. To je ono što mi radimo: pružamo prave podatke. Vlasnik preduzeća uvek ima mišljenje o  svojoj  kompaniji, ali mi želimo da dokažemo da su sva mišljenja  tačna ili pogrešna – da bi smo u tome uspeli neophodni su nam podaci” – Erin Vajlder, direktorka strategije, EightiOne & Sunni

Ulaganjem u alate za marketinšku analitiku, možete pratiti važne podatke i ojačati strategije kampanje.

Počnite da planirate budućnost marketinga za vaše klijente ili za vašu kompaniju.  Promena dolazi i vreme je da preduzmete akciju i vreme je  da Vaša strategija digitalnog marketinga dobije neophodnu izmenu.

Ostavi komentar