Uvod u brendiranje
Brendiranje 1 na 1 je ubrazni kurs koji smo sastavili za svakog ko želi da razume brendiranje na lak i jednostavan način. Želimo da prenesemo znaje o snazi brendiranja i da pružimo alate kako biste započeli izgradnju sopstvenog brenda.
Šta ćete naučiti o brendiranju
- Osnovni elementi brendiranja
- Prednosti brendiranja
- Kako izgraditi svoj brend
- Šta čini dobar logo
- Ružičasta krava
BRENDIRANJE – Objašnjeno
BREND
Doživljena, emocionalna, korporativna slika kao celina.
IDENTITET
Vizuelni i senzualni aspekti koji čine brend.
LOGO
Indentifikuje kopmaniju putem oznake ili simbola
Brend se može opisati kao organizacija, proizvod ili usluga sa ličnošću koju oblikuju percepcije publike.
Jef Bezos, vlasnik Amazona i ujedno najbogatiji čovek na svetu, najbolje je rekao: “Brend je doslovno ono o čemu ljudi govore o vašem poslu kada niste prisutni u prostoriji”.
U osnovi, sve što oni misle i osećaju, jeste ono zbog čega je brendiranje toliko važno.
IDENTITET ili slika kompanije sastoji se od mnogih vizuelnih i senzualnih elemenata, kao što su:
- Logo (simbol celokupnog identiteta i brenda)
- Stacionarni materijali (pismo sa zaglavljem + poslovna kartica + koverta, itd.)
- Marketinški materijali (letci, knjige, veb stranice, itd.)
- Proizvodi i pakovanja
- Ostali senzualni vidovi komunikacije (zvuk, miris, dodir itd.)
Svi ovi elementi predstavljaju identitet brenda i trebali bi podržavati brend kao celinu.
LOGO bi trebalo na jednostavan način da identifikuje kompaniju na način koji je prepoznatljiv i pamtljiv. Ne prikazuje doslovno ono čime se kompanija bavi. Na primer, logo automobilske kompanije ne prikazuje automobil.
Benefiti koje stvara brendiranje
Svako ima svoje sopstveno shvatanje brendiranja, ali postoji jedna stvar koju ne mogu poreći… Snaga brendiranja.
- PREPOZNAVANJE KUPACA
Ističe brend u odnosu na konkurenciju. - LOJALNOST KUPACA
Podstiče povratak kupaca za više. - KONZISTENCIJA
Konzistentan brend je zapamtljiv i efektivan. - VREDNOST BRENDA
Svaki element brenda pomaže u izgradnji vrednosti brenda. - POVEĆAVA KREDIBILITET
- Uspostavlja kompaniju kao ozbiljan i profesionalan posao.
- PRIVLAČI TALENTE
Kada jedan posao ima odlično brendiranje, ljudi primećuju. - OMOGUĆAVA DELJENE VREDNOSTI
Emotivno se povezuje sa kupcima, stvarajući lojalnost za ceo život. - PRUŽA SAMOPOUZDANJE
Čvrst brend poznaje svoje vrednosti i to izaziva samopouzdanje.
KAKO DA IZGRADITE SVOJ BREND
#1 DEFINIŠITE SVOJU STRATEGIJU BRENDA
Snažan, dobro definisan brend će olakšati rast vaše kompanije.
Ali šta čini jak brend?
Tipično, ono što čini brend sjajnim nije samo jedna izvanredna stvar – to je kombinacija nekoliko faktora.
Ovde većina ljudi greši, i zbog toga vam je potrebna strategija brenda. Vaša strategija brenda mora biti usklađena sa vašim poslovnim ciljevima (razlogom ZAŠTO postojite), ciljnom grupom klijenata i jedinstvenom prodajnom prednošću.
Da biste to stavili u perspektivu, razmislite o kompaniji Ikea. Iako oni definitivno nisu mali startup, oni savršeno oslikavaju jak brend. Zašto? Zato što su poznati po niskim cenama, velikim prodavnicama, iskustvu kupaca, inspirativnim idejama i inovativnim proizvodima. Brend Ikeje je više od samog logotipa.
Slažete li se?
Dakle, definišite svoj razlog postojanja, a ostalo će se samo odvijati.
#2 RAZVIJTE IDENTITET BRENDA
Za jak brend, trebaće vam:
- Logo – simbol koji predstavlja vaš posao
- Slogan – kratki i slatki moto
- Vizuelni identitet – dosledna paleta boja, fontovi, stil dizajna i celokupna koncepcija
- Glas – ton brenda, vokabular i sintaksa
Kada to postavite, možete početi izgradnju ostalih materijala brenda. Na primer, vašu veb stranicu, grafički materijal za društvene mreže, pakovanja, stacionar i sl.
#3 SPROVOĐENJE, PRAĆENJE I PRILAGOĐAVANJE
Nijedan brend nije uklesan u kamenu. Vremenom, možda ćete želeti da ga ažurirate ili da sprovedete potpunu promenu brenda. Vaši klijenti, nova tehnologija koja se pojavljuje i stalno evoluirajuća ekonomija će odrediti kada biste trebali razmotriti promenu brenda.
ŠTA ČINI DOBAR LOGO
Dobar logo je efektivan. On je prepoznatljiv, adekvatan, praktičan, grafički, jednostavan u obliku i prenosi unapred određenu poruku.
JEDNOSTAVAN
Jednostavan dizajn logotipa je lako prepoznatljiv i omogućava logotipu da bude prilagodljiv. Dobri logotipi sadrže nešto prepoznatljivo, ali ne pretrpano.
Razmislite o zagrizu na Apple-ovom logotipu !
5 prinicpa ekektvinog logo dizajna
BEZVREMENSKI
Praktičan logo treba da traje decenijama. Pitajte se da li će logo i dalje biti prikladan za 10, 20, 50 godina?
Razmislite o Koka-Koli !
PRILAGODLJIV
Efektivan logo treba da bude sposoban da funkcioniše u različitim situacijama. Na primer, na vašoj veb stranici, odeći i još mnogo toga.
Razmislite o Najku!
PAMTLJIV
Efektivan dizajn logotipa treba da bude zapamtljiv, a to se postiže kroz jednostavan i adekvatan logo.
Razmislite o McDonald’su!
PRIKLADAN
Logo treba da bude dizajniran za svoju ciljanu grupu. Na primer, logo prodavnice igračaka bi bio potpuno drugačiji od logotipa advokatske firme.
Razmislite o Toys ‘R’ Us-u!
Šta je “Ružičasta krava” i zašto treba da znate to?
Verovatno znate da je “brendiranje” stara tema, zar ne? Ipak, sa sve većom popularnošću društvenih tehnologija, brendiranje je dostupno kao nikada ranije, što znači da imate mnogo više mogućnosti, ali i mnogo više konkurencije, da izgradite i razvijete uspešan posao.
Samo iz ovog razloga, morate se istaknuti i stvoriti jedinstven brend. Ili dominirate nad konkurencijom, ili ste nevidljivi na tržištu. Ne želite da gradite brend koji je samo “još jedan u nizu”.
Želite biti potpuno drugačiji. Želite biti ‘ružičasta krava’. (Seth Godin detaljnije govori o ovome u svojoj knjizi Purple Cow.
Ja sam jednostavno preimenovao tu ideju u “ružičasta krava” jer, znate… ružičasto je super.
Evo kako da se brendirate kao ‘ružičasta krava’ u svom poslovnom sektoru…
#1 DEFINIŠITE SVOJU ‘RUŽIČASTU KRAVU’
Pre nego što stvorite svoj brend, morate imati ciljno tržište, postaviti specifične ciljeve i planirati u skladu s tim.
Pogledajte gde se trenutno nalazite i gde želite biti u budućnosti. Postavite sebi sledeća pitanja:
- Šta želite da budete prepoznati kao ličnost?
- U poslu, po čemu želite da budete prepoznati?
- Šta želite da postignete za 2 godine? 5 godina? 10 godina?
Možda želite da postanete autoritet u svojoj branši ili možda želite popularnu e-trgovinu. Ili da budete sledeći Google. Kakav god bio vaš cilj, pravilno planirajte od samog početka. Budite ružičasta krava.
treba vam pomoć sTRUČNJAKA
Kontaktirajte nas:
office@kupujemoprovereno.rs
#2 IZGRADITE SVOJ BREND
Nakon što ste postavili svoje ciljeve, definisali ciljno tržište i odredili kako želite biti percipirani, možete početi da gradite svoj brend. Započnite sa ovih 3 osnovnih elementa brenda:
A) Vaš jedinstveni vizuelni identitet
Imati jedinstveni vizuelni identitet je jedan od najlakših načina da se razlikujete od konkurencije. Vaš identitet treba biti dosledan i odražavati vaše početne ciljeve, ali i biti dovoljno fleksibilan da funkcioniše u svim komunikacijama.
To uključuje vaše logotipe, fontove, boje, poslovne papire, profile na društvenim mrežama i još mnogo toga.
B) Vaša sopstvena web stranica, domen i email adresa
Da li znate šta se pojavi kada ljudi pretraže vaš posao na Google-u? Nadam se da je to vaša sopstvena web stranica (na primer, petar.petrovic.rs) i profili na društvenim mrežama. Da li koristite prilagođenu email adresu poput petar@petrovic.rs?
Sve ove stvari odražavaju sliku vašeg brenda.
C) Vaše društvene mreže
Nije dovoljno samo imati Facebook ili Twitter nalog, morate zaista biti aktivni tamo; deliti sadržaj, pružati vrednost, postavljati i odgovarati na pitanja, i to što je moguće češće.
Zapamtite da sve što radite, govorite i delite odražava vaš brend.
Ako primenite ova 3 koraka, bićete na dobrom putu da stvorite neodoljiv brend!
Imate pitanja? Molimo vas da pošaljete email na office@kupujemoprovereno.rs