Digitalni marketing – osnova postojanja na interenetu
Već duže vreme, bilo da ste otvorili nalog na nekoj od društvenih mreža ili ste napravili svoj sajt pa čak i kada otvorite fizičku radnju, prve ponude koje ćete dobiti jesu oglašavanje, promocija, “brendiranje”….
Digitalni marketing je naravno, logično, deo nauke o marketingu, da koristim izraz “nauka o marketingu” jer zaista to jeste. Problem koji sam uočio, a koji se sve više širi, kao šumski požar, jeste “priučenost”.
Danas postoje “stručnjaci” koji su završili kurs od mesec dana i odjednom Vam prodaju “nauku”, uveravaju Vas da postoji magična formula, koju samo oni znaju. To u praksi nije tako. Podizanje svesti o vašoj kompaniji ili proizvodu nije put koji se prelazi preko noći.
Definicija digitalnog marketinga
Koja je stvarna definicija digitalnog marketinga? Ukratko, digitalni marketing – poznat i kao online marketing – krovni je izraz za sve marketinške i aktivnosti angažovanja koje se obavljaju putem internet medijskih kanala. Uloga digitalnog marketinga je da vam pomogne da vas pronađu, primete, da steknete potencijalne klijente, a zatim ih pretvorite u prosperitetne kupce.
Danas možemo razvrstati aktivnosti digitalnog marketinga u nekoliko opštih kanala distribucije:
- Web-sajt
- Marketing na pretraživačima (SEM)
- Optimizacija za pretraživače (SEO)
- Oglašavanje sa plaćanjem po kliku (PPC)
- Re-marketing
- Automatizacija marketinga (uključujući marketing putem e -pošte i marketing putem glasnika)
- Marketing na društvenim mrežama
- Video marketing
Kroz kanale digitalnog marketinga, ostavarujemo naše marketinške aktivnosti koje vodimo u prodajnom levku. O prodajnom levku biće više reči u nekom od narednih tekstova. Opširnije možete pročitati OVDE
Razlog zašto je digitalni marketing toliko važan za vaše poslovanje – bez obzira na to koju vrstu poslovanja imate – je zato što su današnji potrošači povezani sa internetom 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji zahvaljujući mobilnim uređajima poput pametnih telefona i tableta. Ovakvi elektronski uređaji su prva stvar koju većina odraslih koristi ujutru, i to je poslednja stvar koju 95% njih vidi pre nego što zaspi. Uzmite u obzir sledeće statistike:
- Prosečnom potrošaču dnevno se prikaže 10.000 poruka o brendovima
- 92% potrošača gleda web lokaciju kompanije pri izboru dobavljača usluga ili proizvoda
- U svakom trenutku 84% potrošača kupuje nešto
- 97% ljudi ide na internet kako bi pronašli proizvode i usluge
- 93% internet iskustava počinje pretraživačem
- 88% potrošača veruje recenzijama na mreži isto koliko i ličnim preporukama
- 86% ljudi traži lokaciju preduzeća na Google mapama
Jedan od osnova marketinga i oglašavanja je: Budite tamo gde je vaša ciljna publika, a već dvadeset godina vaša ciljna publika je na mreži.
KAKO SMO STIGLI DOVDE? (VRLO) KRATKA ISTORIJA DIGITALNOG MARKETINGA
Marketing nije ništa novo. Može se pratiti 4000 godina unazad do vremena kada su egipatski trgovci koristili papirus za izradu prodajnih plakata. Tokom milenijuma se to promenilo – ali ne mnogo. Vlasnici preduzeća koji su to mogli sebi da priušte koristili su štampane oglase za prikazivanje svoje robe i usluga.
Bilo je to 1940 -ih pre nego što je marketing zaista počeo da liči na ono što poznajemo danas. Kako je konkurencija u poslovnom svetu postajala sve intenzivnija, marketing i oglašavanje su počeli da se zahuktavaju jer su preduzeća pokušavala da se međusobno povežu kako bi stekla konkurentsku prednost.
Digitalni marketing se prvi put pojavio devedesetih godina prošlog veka, kako je pristup digitalnim medijima postajao lakši. Devedesete su rodile divove poput Googlea, Yahooa !, i prve web baner oglase, koji su otvorili put digitalnom rastu u novom milenijumu i digitalni marketing je postao nova grana nauke o marketingu.
Digitalni marketing je evoluirao sa pojavom web 2.0
Zajedno sa novim milenijumom došao je i Web 2.0, koji je u osnovi digao u vazduh marketing kakav smo mi poznavali. Devedesetih, i prvih dana digitalnog marketinga, i dalje se u osnovi radilo o oglašavanju. Razvoj Web 2.0 promenio je način na koji su ljudi koristili internet, što je dovelo do toga da su marketinški stručnjaci promenili način na koji trguju – sve je manje postalo otvoreno oglašavanje nekome, a više stvaranje iskustva čiji deo ljudi žele da budu.
Šta je Web 2.0?
„Web 2.0 je naziv koji se koristi za opisivanje druge generacije svetske mreže, gde su preseljene statičke HTML stranice na interaktivnije i dinamičnije web iskustvo. Web 2.0 je fokusiran na sposobnost ljudi da sarađuju i razmenjuju informacije na mreži putem društvenih medija, blogova i zajednica zasnovanih na Webu.
Web 2.0 označio je promenu u kojoj je svetski web postao interaktivno iskustvo između korisnika i web izdavača, a ne jednosmerni razgovor koji je ranije postojao. On takođe predstavlja popularniju verziju Weba, gde su novi alati omogućili skoro svakome da doprinese, bez obzira na njihovo tehničko znanje.”
Pojavom web 2.0 korisnici su počeli da stvaraju digitalni marketing za sebe i kompanije
To je zato što su sa Web 2.0 ljudi prestali da budu pasivni korisnici interneta i postali aktivni učesnici. Ovaj talas sadržaja koji generišu korisnici (na web lokacijama poput YouTube-a i blogova), web lokacija za društveno umrežavanje i veća pristupačnost stavili su kompanije na zadnje mesto dok su potrošači preuzimali kontrolu nad medijima koje konzumiraju.
Zašto je to malo iznad bilo toliko važno? Zato što se digitalni marketing kakvog poznajemo razvio posebno zbog Web 2.0. To je promenilo čitav marketinški tok kako smo ga poznavali i pokrenulo uspostavljanje navedenih vrsta kanala digitalnog marketinga.
Pre nego što pređemo na sitne teme, trebalo bi da razumete neke osnove digitalnog marketinga. Postoji osnovna grupa digitalnih marketinških praksi koje većina preduzeća koristi. Gore smo ih naveli, a mi ćemo zaroniti malo dalje u svaku od njih u tekstovim koji slede. Digitalni marketing je danas nešto bez čega kompanija ne može da postoji.
Ostanite uz kupujemoprovereno.rs i dobićete kompletan vodič kroz digitalni marketing. Pravo znanje iz primenjene prakse kao i reči velikih stručnjaka iz oblasti marketinga.
Here’s the rub: “Easy to measure,” does not mean, “easy to prove Return on Ad Spend (ROAS).” In fact, I’m fairly certain that many of the big tech advertising providers prefer trackability over true performance..