TikTok SEO
Brendovi i kreatori koriste optimizaciju pretraživača da bi dosegli za širom publikom koja pripada generaciji Z na TikTok-u.
2016
Prvobitno lansiran 2016. godine, TikTok je eksplodirao na sceni društvenih mreža dajući korisnicima mogućnost da kreiraju kratke video snimke koji mogu trajati do tri minuta. Postao je centar zabavnog sadržaja, jer ljudi dele smešne trenutke i šale.
3
Do 2022. godini aplikacija je zabeležila tri milijarde preuzimanja i približno isti broj korisnika. Veliki deo rasta aplikacije potiče od porasta broja korisnika tokom pandemije COVID-19 kada su ljudi bili u karantinu u prvim mesecima 2020.
180%
Najčešće preuzimana aplikacija u 2021 #
Rangiran je kao aplikacija sa najviše preuzimanja u 2021. Pobedila je dugogodišnje favorite društvenih mreža: Instagram, Facebook i Snapchat po broju preuzimanja.
Danas postoji mnogo preduzeća koja se uključuju i koriste ovu aplikaciju kao način da obrazuju svoju publiku i promovišu svoju ponudu.
Bazirano na Haštagovima #, zabava je najpopularnija kategorija na TikTok -u
Haštagovi su odličan način za kategorizaciju sadržaja na društvenim mrežama, zato što olakšavaju ljudima da pronađu vrste video zapisa koje traže. Prema statistici TikTok-a, „zabava“ je najpopularnija kategorija sadržaja na platformi širom sveta. Ovaj određeni haštag je prikupio 535 milijardi pregleda. Sledeće najpopularnije kategorije uključuju ples, šale, fitnes/sport i renoviranje kuće/uradi sam.
Prosečan korisnik otvara TikTok 19 puta dnevno
Deca troše, u proseku, 75 minuta dnevno na ovoj mreži
TikTok korisnička i demografska statistika
TikTok je najpopularniji među mlađim generacijama
- 10-19 godina je 25% korisnika.
- 20-29 godina je 22,4% korisnika.
- 30-39 godina je 21,7% korisnika.
- 40-49 godina je 20,3% korisnika.
- Starosti 50+ čine 11% korisnika.
Nova strategija SEO
Više od decenije, kada su kompanije govorile o optimizaciji za pretraživače (SEO), podrazumevano su govorile o Guglu. Sa porastom digitalnih skokova u e-trgovini i društvenim mrežama – uključujući platformu za kupovinu bilo čega Amazon i aplikacije za deljenje videa kao što je TikTok – onlajn pretrage proizvoda, zabave i informacija su počele da se sele na druga mesta.
Pitanja koja postavljaju su potpuno drugačija.
„U našim studijama, otprilike 40% mladih ljudi, kada traže mesto za ručak, ne idu na Google mape ili pretragu – oni idu na društvene mreže“, rekao je on. „Stalno učimo, iznova i iznova, da novi korisnici interneta nemaju očekivanja i način razmišljanja na koji smo navikli. Pitanja koja postavljaju su potpuno drugačija.” – kaže Prabhakar Ragavan
Kreatori sadržaja i trgovci
Novi sadržaj posvećen SEO
Na TikTok-u sada postoji čitav žanr sadržaja koji pomaže kreatorima da poboljšaju SEO i da ih pronađu u aplikaciji. Kreatori kao što je Majk Rama, koji vodi platformu koja povezuje UGC proizvođače i brendove, počeli su da objavljuju besplatne, informativne postove udvostručujući važnost korišćenja najboljih mogućih termina za pretragu, kao i pružanje korisnih saveta – uključujući demonstracije kako da koristite pretragu TikTok-a da biste pronašli najpopularnije fraze za pretragu za automatsko popunjavanje na osnovu osnovnih reči, a zatim kreirali postove o svakoj od tema koje se najviše traže.
Optimizovan sadržaj je sve popularniji
Za razliku od „flash-in-the-pan” mimova i trendova, sadržaj optimizovan za pretragu vremenom postaje sve popularniji jer ljudi namerno traže informacije i postovi skupljaju klikove, tvrdi Ivanka Dekoning, bivša menadžerka društvenih medija u Saks Fifth Avenue koja sada pruža obuku na društvenim mrežama brendovima i korporativnim rukovodiocima. Njen TikTok sadržaj se fokusira na tutorijale.
I druge mreže drže korak u trci za publiku
U međuvremenu, Facebook, Tviter, Instagram i LinkedIn su proširili svoju ponudu proizvoda – pre svega LinkedIn sa svojim upravo lansiranim paketom alata za kreatore – pružajući korisnicima lake načine da popune postojeće platforme robusnim multimedijalnim i drugim sadržajem koji se može pretraživati. Svako sa internet vezom, tastaturom i kamerom može da nahrani zver – što više sadržaja, to izgleda bolje – ili barem što ima više mogućnosti da se pojavi u pretrazi, na Google-u i šire, i dovede publiku i oči u tehnologiju platforme svuda.
Da zaključim: Iskreno pre samo godinu dana na jednom od predavnja studentima sam rekao da se verovatno nikada neću baviti optimizacijom za TikTok, izgleda da je to “verovanto nikad” upravo sad.
Kojom god sverom digitalnog marketinga da se bavite, šta god da je vaš zadatak, uvek imajte na umu da je cilj privlačenje publike, ukoliko je Vaša ciljana publika u rasponu od 25 do 35 godina, neće je naći na Tik Tok, i obrnuto naravno, zato pre svakog uplitanja u digitalni marketing naučite kako da istražujete i kako da obrađujete statističke podatke jer su oni polazna osnova za dalji rad.
Sve o SEO možete pročitati OVDE