TikTok SEO: Evo kako da poboljšate svoj rang

TikTok SEO

TikTok SEO

Brendovi i kreatori koriste optimizaciju pretraživača da bi dosegli za širom publikom koja pripada generaciji Z na TikTok-u.

2016

Prvobitno lansiran 2016. godine, TikTok je eksplodirao na sceni društvenih mreža dajući korisnicima mogućnost da kreiraju kratke video snimke koji mogu trajati do tri minuta. Postao je centar zabavnog sadržaja, jer ljudi dele smešne trenutke i šale.

Do 2022. godini aplikacija je zabeležila tri milijarde preuzimanja i približno isti broj korisnika. Veliki deo rasta aplikacije potiče od porasta broja korisnika tokom pandemije COVID-19 kada su ljudi bili u karantinu u prvim mesecima 2020.

180%

Najčešće preuzimana aplikacija u 2021 #
Rangiran je kao aplikacija sa najviše preuzimanja u 2021. Pobedila je dugogodišnje favorite društvenih mreža: Instagram, Facebook i Snapchat po broju preuzimanja. 

Danas postoji mnogo preduzeća koja se uključuju i koriste ovu aplikaciju  kao način da obrazuju svoju publiku i promovišu svoju ponudu.

Bazirano na Haštagovima #, zabava je najpopularnija kategorija na TikTok -u

Haštagovi su odličan način za kategorizaciju sadržaja na društvenim mrežama, zato što olakšavaju  ljudima da pronađu vrste video zapisa koje traže. Prema statistici TikTok-a, „zabava“ je najpopularnija kategorija sadržaja na platformi širom sveta. Ovaj određeni haštag je prikupio 535 milijardi pregleda. Sledeće najpopularnije kategorije uključuju ples, šale, fitnes/sport i renoviranje kuće/uradi sam.

Statistika TikTok

Prosečan korisnik otvara TikTok 19 puta dnevno

Sa aplikacijama društvenih mreža koje su nam dostupne na dohvat ruke, ne bi trebalo da bude iznenađenje što im pristupamo više puta u jednom danu, često ne razmišljajući o tome. Podaci pokazuju da prosečan korisnik otvara TikTok aplikaciju 19 puta dnevno. 

Deca troše, u proseku, 75 minuta dnevno na ovoj mreži

Nije tajna da deca ovih dana provode mnogo vremena na svojim mobilnim uređajima. Mnogi od njih se okreću TikTok -u radi zabave, što može dovesti do beskonačnog pomeranja na FYP (For You Page).
Globalno, podaci iz Kustodija pokazuju da deca provode u proseku 75 minuta dnevno na TikTok -u. To ga čini platformom društvenih mreža koju najviše koriste.

TikTok korisnička i demografska statistika

Iako TikTok napreduje, još uvek postoje neki brendovi koji se pitaju da li je vredno toga da platforma postane deo njihove ukupne strategije video marketinga.
 
Ključni element u donošenju te odluke je da utvrdite da li je vaša ciljna publika tu. Srećom, TikTok statistika nam pomaže da vidimo demografiju njihove najveće baze korisnika kako bismo olakšali ovu odluku.

TikTok je najpopularniji među mlađim generacijama

Mlađe starosne grupe ne mogu se zasititi pregledanjem  TikTok sadržaja. U SAD, oni uzrasta od 10 do 19 godina činili su 25% aktivnih korisnika TikTok-a. Evo kako je sve podeljeno po starosnoj grupi:
  1. 10-19 godina je 25% korisnika.
  2. 20-29 godina je 22,4% korisnika.
  3. 30-39 godina je 21,7% korisnika.
  4. 40-49 godina je 20,3% korisnika.
  5. Starosti 50+ čine 11% korisnika.
Podaci iz Srbije su slični. Portal Statista je objavio procenat korisnika interneta u Srbij koji takođe koriste TikTok. Od 2020. godine, 24% 15-25 godina starosti koristi platformu za kreiranje i korišćenje video zapisa.

Nova strategija SEO

Više od decenije, kada su kompanije govorile o optimizaciji za pretraživače (SEO), podrazumevano su govorile o Guglu. Sa porastom digitalnih skokova u e-trgovini i društvenim mrežama – uključujući platformu za kupovinu bilo čega Amazon i aplikacije za deljenje videa kao što je TikTok – onlajn pretrage proizvoda, zabave i informacija su počele da se sele na druga mesta.

Google Aspen konferencija

Pitanja koja postavljaju su potpuno drugačija.

Na nedavnoj konferenciji u Aspenu, Prabhakar Raghavan, viši potpredsednik Google znanja i informacija, otkrio je da veliki deo mlađih ljudi starosti od 18 do 24 godine zaobilazi Google u korist pretraživanja društvenih mreža kada traže informacije.
 
 

„U našim studijama, otprilike 40% mladih ljudi, kada traže mesto za ručak, ne idu na Google mape ili pretragu – oni idu na društvene mreže“, rekao je on. „Stalno učimo, iznova i iznova, da novi korisnici interneta nemaju očekivanja i način razmišljanja na koji smo navikli. Pitanja koja postavljaju su potpuno drugačija.” – kaže Prabhakar Ragavan

Kreatori sadržaja i trgovci

Opadanje Google pretrage nije novi trend: Često citirana studija iz 2016. koju je objavila tehnološka kompanija za velike podatke Bloomreach otkrila je da 55% pretraga potrošačkih proizvoda potiče od Amazon.com. To je broj koji je verovatno porastao od tada. I, kako tehnološke kompanije nastavljaju da lansiraju nove web proizvode, platforme i aplikacije, opcije pretrage će još više umanivati Google-ov udeo na tržištu.
 
Za kreatore sadržaja i trgovce brendovima, ovo znači da je trenutno, pored oslanjanja na misteriozne algoritme, od vitalnog značaja učenje SEO-a društvenih mreža za TikTok, Instagram, Facebook, Tvitter i LinkedIn kako bi se pravi sadržaj prikazao novoj publici. Najbolje prakse se razlikuju u zavisnosti od platforme, ali za većinu, primena pametne strategije oko ključnih reči i haštagova će mnogo doprineti povećanju otkrivanja.

Novi sadržaj posvećen SEO

Na TikTok-u sada postoji čitav žanr sadržaja koji pomaže kreatorima da poboljšaju SEO i da ih pronađu u aplikaciji. Kreatori kao što je Majk Rama, koji vodi platformu koja povezuje UGC proizvođače i brendove, počeli su da objavljuju besplatne, informativne postove udvostručujući važnost korišćenja najboljih mogućih termina za pretragu, kao i pružanje korisnih saveta – uključujući demonstracije kako da koristite pretragu TikTok-a  da biste pronašli najpopularnije fraze za pretragu za automatsko popunjavanje na osnovu osnovnih reči, a zatim kreirali postove o svakoj od tema koje se najviše traže.

Optimizovan sadržaj je sve popularniji

Za razliku od „flash-in-the-pan” mimova i trendova, sadržaj optimizovan za pretragu vremenom postaje sve popularniji jer ljudi namerno traže informacije i postovi skupljaju klikove, tvrdi Ivanka Dekoning, bivša menadžerka društvenih medija u Saks Fifth Avenue koja sada pruža obuku na društvenim mrežama brendovima i korporativnim rukovodiocima. Njen TikTok sadržaj se fokusira na tutorijale.

I druge mreže drže korak u trci za publiku

U međuvremenu, Facebook, Tviter, Instagram i LinkedIn su proširili svoju ponudu proizvoda – pre svega LinkedIn sa svojim upravo lansiranim paketom alata za kreatore – pružajući korisnicima lake načine da popune postojeće platforme robusnim multimedijalnim i drugim sadržajem koji se može pretraživati. Svako sa internet vezom, tastaturom i kamerom može da nahrani zver – što više sadržaja, to izgleda bolje – ili barem što ima više mogućnosti da se pojavi u pretrazi, na Google-u i šire, i dovede publiku i oči u tehnologiju platforme svuda.

Da zaključim: Iskreno pre samo godinu dana na jednom od predavnja studentima sam rekao da se verovatno nikada neću baviti optimizacijom za TikTok, izgleda da je to “verovanto nikad” upravo sad.  

Kojom god sverom digitalnog marketinga da se bavite, šta god da je vaš zadatak, uvek imajte na umu da je cilj privlačenje publike, ukoliko je Vaša ciljana publika u  rasponu od 25 do 35 godina, neće je naći na Tik Tok, i obrnuto naravno, zato pre svakog uplitanja u digitalni marketing naučite kako da istražujete i kako da obrađujete statističke podatke jer su oni polazna osnova za dalji rad. 

Sve o SEO možete pročitati OVDE

Ostavi komentar