Vodeći proizvodi ili “HERO” proizvodi
Vodeći proizvodi, za koje često čujemo i engleski naziv “HERO” proizvodi, predstavljaju pojedinačne proizvode vašeg asortimana koji se najviše prodaju tj. vaši najprodavaniji artikli.
Vodeći proizvodi su proizvodi koje nije potrebno dodatno predstavljati ili objašnjavati kupcima. Nije potrebno trošiti dodatno vreme na edukaciju kupaca ili uveravanje da je proizvod dobar i kvalitetan, jer se to jednostavno podrazumeva, s obzirom da su kupci uvereni u kvalitet i benefit istog.
Činjenica je da je proces kreiranja Vodećih proizvoda težak i često veoma spor. S tim u vezi, uvek morate voditi računa, pored konstantne kontrole kvaliteta, kako oglašavate Vodeće proizvode.
Takođe, proces kreiranja Vodećih proizvoda nikada ne prestaje. Kada kreirate/utvrdite grupu, imate zadatak da isti konstantno unapređujete novim proizvodima.
Da li znate koji su Vaši Vodeći proizvodi?
Ako niste u toku čitanja prvog pasusa shvatili koji su Vaši Vodeći proizvodi, u ovom trenutku postoje dve opcije: ili ne znate koji od svojih mnogih sjajnih proizvoda treba da postavite kao svog heroja, ili tek treba da kreirate svoje Vodeće proizvode.
Raspitajte se, navedite ljude da isprobaju sve vaše proizvode i otkrijte koji je najbolji kandidat. Uverite se da je u potpunosti usklađen sa vašim brendom i da vas dobro predstavlja, a zatim se posvetite svom heroju!
Zašto su Vodeći proizvodi važni?
S obzirom da najprodavaniji proizvodi sa sobom nose veliko poverenje kupaca, oni imaju visok stopu konverzije. Šta to znači u praksi?
To znači da visok procenat ljudi koji posete stranicu sa Vodećim proizvodima zapravo i izvrše porudžbinu, odnosno kupovinu. Samim tim, u poređenju sa drugim artiklima, Vodeći proizvodi imaju više konverzija.
Kada kupac kupuje Vodeći proizvod, on/ona zna šta kupuje, dobro poznaje vrednost proizvoda i kvalitet istog.
Oglašavanje ovih proizvoda ima svoju matematiku, a s obzirom na veću konverziju, isplativost oglašavanja ovakvih proizvoda se lakše dostiće.
Izaberite vaše Vodeće proizvode i dodatno ih podržite plaćenim oglašavanjem.
Prednosti korišćenja Vodećih proizvoda u digitalnoj strategiji:
- Povećan CR;
- Isplativost ulaganja;
- Veći broj ocena i komentara kupaca;
- Imaju pozitivan uticaj na SEO, ukoliko se zadovolje određeni uslovi.
Vodeći proizvodi zahtevaju TOP sadržaj
Sledeća stavka u ovom procesu jeste unapređen sadržaj za Vodeće proizvode.
Kompanija Amazon je, sada već davno, predstavila nove funkcionalnosti pod nazivima A+ sadržaj i Premium A+ sadržaj (*eng. A+ content i Premium A+ content), koji predstavljaju pakete sadržaja, funkcionalnosti i opcija koji stranica vašeg proizvoda može da ima na Amazon-u. Ova opcija nije obavezna, ali je svakako poželjna. Vodeći proizvodi sa top sadržajem povećavaju poverenje i zadovoljstvo kupaca.
S obzirom da dodatno naplaćuju ove opcije, Amazon je matematički dokazao da vam se to ulaganje isplati, jer je konverzija proizvoda koji imaju A+ sadržaj mnogo veća i samim tim je isplativo da dodatno uložite.
Ukoliko to iskustvo pretočimo na našem sajtu ili na sajtu multibrend prodavnice koja je naš prodajni kanal i kreiramo iste ili bar slične mogućnosti, značajno možemo unaprediti konverziju i prodajne rezultate.
Stranice Vodećih proizvoda treba da sadrže:
- Naslov;
- Staru cenu – ukoliko se cena menjala;
- Cenu koju kupac plaća uz jasno istaknut popust (ukoliko postoji);
- Istaknute i, po mogućstvu, izdvojene stavke o kvalitetu, sastavu i prednostima artikla;
- Istaknute informacije da li je artikal na stanju;
- Ocene i komentare od strane kupaca (*eng. Ratings & Reviews);
- Fotografije artikala;
- Video artikala;
- Uputstvo za korišćenje.
Da me ne razumete pogrešno, ovako treba da izgleda svaka stranica proizvoda, ali za početak, predlažem da vam Vodeći proizvodi budu prioritet i značajno unapredite kako sadržaj, tako i rezultate.
Pripremom sadržaja na ovaj način odgovarate na sva potencijalna pitanja vaših kupaca koji će u manjoj meri odlagati svoju kupovinu.
Ocene i komentari kupaca
Da li ste znali da ocene artikala značajno utiču na potencijalne kupce da se odluče za kupovinu.
Mogućnost ocenjivanja kvaliteta kupljenog proizvoda, dostave i celokupne pružene usluge od strane kupaca, uz priliku da se pošalje dodatan komentar i/ili uploaduje fotografija, predstavlja jednu od veoma važnih opcija u online prodaji – Ocene i komentari kupaca (*eng. Ratings and Reviews).
Javna tajna svake kompanije je kontinuirana potraga za načinom i skupom marketinških aktivnosti da se dovedu novi, ali i zadrže postojeći kupci. Loyalty programi su jedan od rešenja svakako, ali ova opcija je (možda) prva stepenica u pomenutom procesu.
Opcija “Customer Reviews” ima za cilj da stimuliše stvaranje jedinstvenog sadržaja koji koristi kupcima i potencijalnim kupcima, dajući im validne podatke o kvalitetu samog proizvoda i dobijene usluge.
Vodeći proizvodi se nameću kao logičan zaključak iz analize komentara i ocena kupaca, pa je zato važno uvrstiti i ovu opciju na stranici proizvoda.
Sa ciljem da ocene i komentare učinite validnim, potrebno je kreirati set pravila koja imaju za cilj da ocenjivanje pomenutog artikla može biti dostupno samo kupcima svakog pojedinačnog artikla/usluge.
Drugim rečima, možete ostaviti ocenu i komentar samo za proizvode koje ste vi lično kupili isključivo preko tog sajta.
Pozitivan uticaj na SEO
Pored toga što sam pomenuo da je oglašavanje ovih artikala najčešće profitabilno, postoji i još nekoliko benefita ili prednosti fokusiranja na najprodavanije artikle.
Jedno od važnijih jeste pozitivan uticaj na SEO. Sa uređivanjem naslova proizvoda, postavljanjem A+ sadržaja i stimulisanja ocena i komentara, vi dajete značajan doprinos vašim SEO rezultatima. Ovo kao posledicu može imati bolje pozicioniranje u organskoj pretrazi, kao i pojavi ocena u samim rezultatima pretrage.
Zaključak
Jedna od osnovnih strategija koja svima treba da bude fokus jesu konstantne aktivnosti kod Vodećih proizvoda.
Pored svega navedenog povećanje posećenosti na ovim stranicama pozitivno će uticati na ostale istaknute artikle, pa još jednom obratite pažnju na kvalitet sadržaja svakog od Vodećih proizvoda.
Da li ste izdvojili svoje Vodeće proizvode?